Zintegrowany Informator PacjentaZintegrowany Informator Pacjenta

Pragniemy zachęcić Naszych Pacjentów do korzystania z systemu ZIP.

ZIP, czyli Zintegrowany Informator Pacjenta, jest ogólnopolskim serwisem udostępniającym zarejestrowanym użytkownikom historyczne dane o ich leczeniu i  finansowaniu leczenia, gromadzone od 2008 r. przez Narodowy Fundusz Zdrowia. ZIP składa się z czterech głównych części - serwisu informacyjnego Twój Portal, informatora Gdzie się leczyć, Rejestru Usług Medycznych oraz strony Prawo do świadczeń zdrowotnych.

 

Podstawowe cele systemu:

  1. Zapewnienie łatwego i powszechnego dostępu pacjentowi do informacji o udzielonych mu świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
  2. Udzielanie pacjentowi informacji o jego uprawnieniach do świadczeń,
  3. Informowanie pacjenta o kwocie środków publicznych wydatkowanych na sfinansowanie udzielonych mu świadczeń.

Cztery części systemu ZIP:

Twój Portal – są tu informacje o zasadach korzystania z opieki zdrowotnej w Polsce i poza jej granicami.

Gdzie się leczyć - to informator o gabinetach zabiegowych, lekarskich, przychodniach i szpitalach, ich adresy i telefony, jak do nich trafić, w jakich godzinach są otwarte, adresy ich stron internetowych, gdzie są apteki i punkty apteczne, w których placówkach są podjazdy dla wózków inwalidzkich

Rejestr Usług Medycznych – tutaj znajdziesz dane o swoim leczeniu, badaniach, pobytach w szpitalu i ich kosztach, deklaracjach POZ, receptach refundowanych, kolejce oczekujących, pobytach w uzdrowiskach (sfinansowanych przez NFZ).

Prawo do świadczeń zdrowotnych – tutaj sprawdzisz, czy na podstawie obecnie posiadanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia danych masz prawo do świadczeń finansowanych ze środków publicznych. Informacja aktualna w dniu, w którym dokonujesz sprawdzenia.

Jakie informacje znajdziesz w systemie ZIP:

  • informator gdzie się leczyć 
  • gdzie szukać pomocy w nagłych przypadkach
  • gdzie wykonać badanie profilaktyczne
  • poradnik jak korzystać z opieki zdrowotnej
  • kiedy można się zarejestrować do poradni lub na zabiegi
  • kiedy przyjmuje lekarz specjalista
  • jakie jest wyposażenie placówki
  • jak dojechać do przychodni lub szpitala
  • gdzie jest to miejsce na mapie
  • czy placówka ma parking
  • czy w budynku jest winda
  • czy jest podjazd dla wózków i łazienka dla niepełnosprawnych,
  • adresy aptek i punktów aptecznych
  • gdzie zarejestrujesz wniosek na wózek ortopedyczny czy pieluchomajtki
  • zasady leczenia za granicą
  • czy mamy prawo do opieki zdrowotnej
  • prawa pacjenta
  • uprawnienia szczególne
  • jakie zostały udzielone świadczenia
  • w jakiej placówce pacjent ma złożone deklaracje
  • dane dot.  zrealizowanych, refundowanych receptach lekarskich
  • dane dot. refundowanych przez NFZ pobytach w uzdrowiskach